icon contactKlantenservice ( Bereikbaar tot 22:00 )
+31(0) 318-304 747
0
Sluiten

Categorieën

Filters
    Harry - Woensdag 4 Juli 2018

    5 Gouden Tips voor een Succesvolle Menukaart

    1) Voorkom keuzestress

    Een grote valkuil op uw menukaart is een te uitgebreide menukaart. Dit zorgt voor een enorme frustratie en keuzestress bij uw gasten. Zij weten dan niet voor welk gerecht ze moeten kiezen, en kiezen dan vaak voor een klassieker. Daarnaast zijn er nog steeds horeca ondernemers die kiezen voor een dikke menukaart met vele bladzijdes. Naast de keuzestress zorgt hier nog meer frustratie om continu door het menu te moeten bladeren. Gebruik zo min mogelijk aantal bladzijdes om dit te voorkomen.

     

    2) Overzichtelijke menukaart

    Uit recent onderzoek is gebleken dat de Nederlandse bevolking tegenwoordig de voorkeur geeft aan overzichtelijke informatie. Om een goede volgorde te houden op uw menukaart kunt u het beste de volgende volgorde aanhouden.

    • - Voorgerechten ( warm en Koud )
    • - Soepen
    • - Hoofdgerechten ( Vlees, Vis, Vegatarisch )
    • - Nagerechten

     

    Daarnaast is het van belang om een goede structuur te creëren om het overzicht te houden. Handige tips hiervoor zijn:

    • - Kies voor de bovengenoemde volgorde
    • - Zorg voor een rustige achtergrond
    • - Gebruik een standaard en duidelijk lettertype, welke ook leesbaar is tijdens sfeerverlichting
    • - Kies voor maximaal 12 voorgerechten, 12 hoofdgerechten en 7 Desserts.
    • - Biedt u garnituren of specialiteiten aan? Vermeld deze dan op een aparte pagina.
    • - Gebruik nooit lange zinnen of omschrijvingen van uw gerecht

     

    3) Unieke beleving

    Na het ontvangst en het plaatsnemen aan de tafel. Voorziet u uw gast van de menukaart en een drankje. De menukaart kunt u beschouwen als een visitekaartje van uw restaurant waar u gasten een indruk krijgen wat ze wachten staat. Zorg daarom altijd voor een piek fijne menukaart welke een goede indruk bij uw gasten achterlaat.

    Neem uw gasten mee op reis door uw menukaart en zorg dat aan alles is gedacht. Zorg dat u uw gasten zich op hun gemak voelen tijdens hun verblijf in uw restaurant.

     

    Gouden Tip!

    Een persoonlijke toelichting van uw menukaart schept een emotionele band met uw gast, waardoor zij zich één voelen met uw restaurant. Hier kunt u gerust u passie delen, maar houdt geen onnodige verkooppraatjes. Daarnaast is dit gelijk een mooi moment om iets te vertellen over uw producten.

     

    4) Kies uw eigen concept en stijl

    Het is belangrijk om uw eigen stijl vast te houden op de menukaart. Maar zorg niet voor allerlei afbeeldingen en teksten waar u gasten stress van krijgen. Het blijft altijd nog wel een menukaart en geen reclamefolder. Gebruik nooit een menukaart met afbeeldingen van uw gerechten. Dan is de verassing en de beleving wanneer zij het gerecht geserveerd krijgen weg.

     

    5) De financiële kaart

    Naast uw gerechten moeten natuurlijk de prijzen worden getoond. Helaas zien we nog steeds dat veel ondernemers kiezen voor lastige prijzen. Bijvoorbeeld: € 17,36. Kies altijd voor afgeronde, of halve prijzen. € 17,50 of € 18,- toont stukken beter. Hieronder hebben we nog een aantal punten uitgelicht voor een goede strategie op uw menukaart.

    • - Kies voor afgeronde of halve bedragen
    • - Geef de aandacht aan uw gerechten en niet aan de prijzen
    • - Zet de prijzen zo veel mogelijks rechts van uw menukaart
    • - Zet nooit uw goedkoopste gerechten bovenaan
    • - Zet uw specialiteiten en winstpakkers bovenaan de pagina

     

    Extra tips voor een goede presentatie

    Nu we inhoud van de kaart hebben besproken is het ook van belang waar u de menukaart in presenteert. Ook deze presentatie draagt zorg voor een unieke beleving voor uw gasten.

    Bij Veluw Horeca Groothandel kunt u terecht voor allerlei stijlvolle en trendy menumappen. In onze collectie vindt u diverse modellen voor ieder type restaurant.

    Bekijk hier onze collectie Menumappen

     

    Blijf geïnspireerd!

    Recente artikelen

    Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergenMeer over cookies »
    ← Keer terug naar de backoffice    Deze winkel is in aanbouw. Eventueel geplaatste orders zullen niet worden gehonoreerd of verwerkt. Verbergen